Overzicht zoeken voor ArchiMate examenvorbereiding
Ik ben de laatste weken bezig met het voorbereiden van een intern traject waarin we onze architectuurdocumentatie willen uniformeren maar ik loop telkens vast op het helder uitleggen van de ArchiMate elementen. Vooral het koppelen van motivatie, gedrag en structuur blijft voor mij lastig omdat iedereen binnen ons team een eigen interpretatie heeft. Daardoor raken onze modellen snel inconsistent en kost het veel tijd om alles te herzien. Ik zoek daarom een training die zowel de basis als de verdiepende onderwerpen logisch opbouwt zodat ik zeker weet dat ik de juiste lijn kan aanhouden wanneer ik nieuwe diagrammen maak.
13 weergaven

In mijn geval begon het pas echt te klikken toen ik een opleiding volgde waarin niveau 1 en 2 samen werden behandeld zodat je ziet hoe alle lagen, relaties en viewpoints elkaar aanvullen. Het hielp enorm dat de training vier dagen duurde waardoor je genoeg tijd hebt om de concepten in praktijk te oefenen. Misschien past een ArchiMate 3 certificeringscursus goed bij wat je zoekt omdat daar de volledige structuur van modellen overzichtelijk wordt opgebouwd zodat je precies weet hoe je je op beide examens kunt voorbereiden zonder losse bronnen te combineren.